Regulamin

problemy tego forum
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 540
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 1:24 am
Lokalizacja: Warszawa

Regulamin

Post autor: zbyszek » sob lis 29, 2003 3:34 pm

1. Forma organizacyjna

1. Forum jest usługą publiczną oferowaną przez Zbigniewa Lisieckiego
2. pełniącego funkcję administratora (admina), a także właściciela domeny.
3. Forum jest finansowane ze środków prywatnych admina i nie jest zależne finansowo od żadnej firmy ani instytucji.
4. W całej domenie evot.org nie ma żadnych elementów komercyjnych, jak reklamy, lub oferty finansowe, etc.


2. Cel

1. Forum służy dobrej oraz wolnej wymianie doświadczeń, wiedzy i poglądów związanych z tematami działów.
2. Forum nie narzuca ani nie promuje żadnych przekonań ani żadnego światopoglądu. Różne punkty widzenia na poruszane sprawy są dopuszczalne i w rzetelnej dyskusji równoważne.
3. Forum nie podnosi formalnego prawa do autorytetu i odzwierciedla jedynie wiedzę własną użytkowników.
4. Nie ponosimy odpowiedzialności za opinie, rady i oceny zawarte w wypowiedziach użytkowników.


3. Dostępność

1. Forum jest w miarę technicznych możliwości publicznie dostępne dla każdego,
kto nie narusza tego regulaminu.
2. Ze względu na publiczny charakter dyskusji wymagana jest rejestracja nickiem składającym się z pełnego rzeczywistego imienia i nazwiska. Prosimy o podanie przy wniosku o rejestrację krótkiej informacji o sobie. Proszę o wyrozumiałość jeśli akceptacja rejestracji nie będzie natychmiastowa.
3. Różne prawa dostępu do różnych działów są określane przez administratora według potrzeb. Istnieje przykładowo dział widoczny tylko dla zarejestrowanych użytkowników, a niewidoczny dla wyszukiwarek jak google oraz reszty sieci, a także dział, do którego dostęp mają tylko "zaufane" osoby.
4. Istnieje możliwość utworzenie na wniosek podobnych działów widocznych tylko dla wybranych użytkowników.


4. Jak korzystać z forum

1. To miejsce w sieci nie jest zastępstwem zwykłych kontaktów międzyludzkich. Gdy zaczyna je zastępować należy rozważyć opuszczenie forum do czasu gdy zwykłe kontakty powrócą. Zwykły bezpośredni kontakt międzyludzki zobowiązuje do kontynuacji. Na forum takie zobowiązanie odpada. Przykładowo inaczej niż w tzw. "realu" na forum można do woli brać udział w dyskusji, tę dyskusję na dowolnie długo opuścić i po dowolnie długim czasie do niej powrócić. Brak zobowiązań powoduje, że zapowiadane "opuszczania" forum lub wypisywania się z niego tracą sens.
2. Za naszymi postami kryć się mogą nieraz dramatyczne ludzkie uczucia. Prosimy o szacunek dla autorów. Kto demonstruje jego brak, ten może utracić niektóre uprawnienia.
3. Wielokrotne rejestrowanie pod różnymi nickami nie jest dozwolone.
4. Kasowanie własnych postów jest możliwe, lecz zwykle rujnuje prowadzone dyskusje, bo odpowiedzi na takie posty, których brak tracą sens. Użytkownicy kasujący własne posty i własną historię dają tym wyraz barku szacunku do samego siebie. W przypadku nagminnego kasowania nie wykluczona jest utrata niektórych uprawnień.
5. Usunięcie konta oraz/lub usunięcie wszystkich postów jest możliwe tylko w przypadku, gdy jego pozostawienie niosłoby realną szkodę dla użytkownika. W szczególności nie usuwamy konta z samego tylko powodu, że użytkownik nie chce z niego więcej korzystać. W tym ostatnim przypadku proszę po prostu nie odwiedzać forum.
6. Użytkownik dba o aktualność swojego adresu mailowego, a kto tego nie czyni może utracić niektóre uprawnienia. Zamiast usuwania adresu wystarcza zwykle wyłączenie powiadomień oraz kontaktu dla innych użytkowników.


5. Jak pisać

1. Za treść postów odpowiada autor.
2. Prosimy o staranny wybór działu oraz dobre określenie tematu wątku. Piszmy w odpowiednich miejscach, bo to ułatwia innym korzystanie z forum, np. jego przeszukiwanie i korzystanie z nagromadzonej wiedzy.
3. Prosimy o nie rozpoczynanie dyskusji już rozpoczętych wcześniej, w szczególności o nietworzenie wielu wątków o tej samej nazwie lub treści w różnych działach. Aby tego uniknąć warto posługiwać się funkcją "szukaj".
4. Temat wątku powinien opisywać jego treść w sposób ułatwiający przeszukiwanie działów. Piszmy tak, żeby łatwo dało się odszukać nasze treści przez funkcję "szukaj" szukając w samych tytułach.
5. Prosimy nie zmieniać głównego nurtu dyskusji zadanego przez autora wątku. O temacie wątku decyduje jego pierwszy post.
6. Autor wątku powinien odczuwać pewną odpowiedzialność za prowadzoną dyskusję. Jeśli tok dyskusji nie odpowiada jego zamierzeniom warto poprosić innych o powrót do tematu, a jeśli to nie pomaga proszę zwrócić się do moderatorów lub admina. W ten sposób autor wątku współdecyduje o jego obliczu.
7.Prosimy nie cytować całych postów, lecz tylko tę ich część, do której się odnosimy. W szczególności nie należy cytować tego, co jest widoczne bezpośrednio powyżej i nie używać guzika "cytuj" zamiast guzika "odpowiedz".
8. Prosimy o nie umieszczanie bez konieczności żadnych dłuższych obcych tekstów, w szczególności innego autora. W Internecie należy posługiwać się odnośnikami, gdy tylko to możliwe. Nie należy także podawać samych odnośników bez wzmianki czego one dotyczą i co zawierają.
9. Długość wypowiedzi powinna uwzględniać realistyczną ocenę tego, czy inni czytelnicy będą chcieli taką wypowiedź w pełni przeczytać.


6. Usuwanie postów

1. Na tym forum nie ma cenzury. Żadne posty nie są usuwane z merytorycznych powodów.
2. Usuwane są jedynie reklamy i posty naruszające w oczywisty sposób prawo. Usuwane mogą być także posty nie odnoszące się w żaden sposób do tematu tego forum.
3.Posty obraźliwe, nawołujące do przemocy, do dyskryminacji lub do innych konfliktów nie związanych z tematem tego forum lub nie odnoszące się do tematu wątku mogą być przesuwane do wątku tzw. "niechcianych postów". Celem jest zapewnienie przejrzystej dyskusji przy jednoczesnym braku cenzury. Kryterium przesunięcia jest nasza ocena, czy zakłócają one korzystanie z forum innym użytkownikom np. urażając ich godność lub zniechęcając ich w inny sposób do udziału.
4.Administrator może zarządzić cenzurę niektórych obraźliwych słów automatycznie przez oprogramowanie, choć obecnie tego nie robimy.
5.Moderator może na podstawie własnej merytorycznej oceny dzielić lub łączyć wątki lub przesuwać je do prawidłowego działu.
6.Propaganda będzie traktowana podobnie jak reklama. Przez propagandę rozumiemy usilne narzucające się powtarzanie tych samych treści, w szczególności przekonań w celu pozyskania do nich zwolenników, które ignoruje powstałe w dyskusji zastrzeżenia.


7. Moderacja

1. Celem moderacji jest zapewnienie sprawnie działającej wymiany informacji dla możliwie dużej liczby użytkowników.
2. Forum nie posiada autorytetów merytorycznych i nie rozstrzyga kwestii merytorycznych. Wszyscy użytkownicy są merytorycznie równi. Moderator ani forum jako całość nie promują ani nie ganią poglądów, nie stopują konfliktów, nie rozstrzygają o prawidłowym rozumieniu poruszanych problemów.
3. Moderatorzy jak i admin sprawują merytoryczną opiekę (funkcje merytoryczne) na prawach zwykłego użytkownika, co oznacza, że publikują swoje merytoryczne zdanie jako zwykli użytkownicy. Wielu użytkowników przydaje moderatorom większy autorytet z racji sprawowanych przez nich funkcji, jednak obsługa tego forum nie przypisuje sobie atrybutu bycia lepszymi lub mądrzejszymi ludźmi, który mogą sprawować nadzór nad poglądami lub wypowiedziami innych.
4. Kierując się potrzebami dobrej wymiany informacji dbamy o godność każdego użytkownika, w tym staramy się o życzliwy stosunek użytkowników do siebie nawzajem. W przypadku postów naruszających tę lub inne zasady najpierw szukamy porozumienia z autorem postu.
5. Wszyscy użytkownicy są proszeni o branie współodpowiedzialności za poziom dyskusji. W ten sposób każdy może współmoderować forum. Uznajemy zasadę, według której fałszywe posty, które spotkały się z prawidłowym komentarzem są dla społeczności zyskiem, a nie stratą. Prosimy o używanie w razie potrzeby żółtego guzika ("zawołaj moderatora").
6. Żaden post nie jest zmieniany. Moderator może jedynie dopisać na końcu postu czerwonym kolorem swoją uwagę w kwestii formalnej, np. informację o jego przeniesieniu. Wyjątkiem jest ochrona przed nieumyślnym publikowaniem danych osobowych. Takie przegapione dane osobowe autora postu możemy w jego własnym interesie usuwać.


8. Banowanie

1. Wyłączony z dostępu może być ten, kto celowo niszczy działanie forum np. celowo utrudnia innym korzystanie z forum, celowo zakłóca im dyskusję, zniechęca innych do udziału swoją agresją lub doborem słów, a także kiedy ignoruje wskazania administracji w tym względzie.
2. Nie można zbanować użytkownika za same jego poglądy i przekonania, jeśli nie noszą one cech zakłócania działania samego forum.
3. Wyłączone z dostępu mogą być numery IP lub całe sieci IP znane z nadużyć takich, jak rozsyłanie spamu, lub próby włamań. (Przykładem są sieci dalekowschodnie). Niestety możemy wbrew woli pominąć przy tym osoby, którym dostawca internetu przyznał "zatruty" IP odnotowany jako rozsyłający spam lub użytkowników piszących z innych krajów np. z Chin etc. W takich przypadkach prosimy o zwrócenie uwagi na wątek: viewtopic.php?f=6&t=14934 lub kontakt z administratorem, aby uzyskać dostęp w inny sposób.


9. Dane osobowe

1. Dane rejestracji jak adres mailowy, a także inne dane są poufne i nie mogą opuścić serwera ani w celach komercyjnych ani żadnych innych. Poufny jest także adres IP, jeśli użytkownik drastycznie nie naruszył regulaminu.
2. Serdecznie prosimy każdego użytkownika, żeby dbał o aktualność adresu mailowego, inaczej może stracić niektóre uprawnienia.
3. Prosimy każdego o dbałość o dyskrecję własnych danych osobowych np. nie podawanie publicznie adresów mailowych ani numerów telefonów. Guziki obok postów zezwalają na kontakt mailowy bez upubliczniania adresu !
4. Kontakt do administratora jest możliwy przez PM, przez dział "O tym forum" lub mailem na adres webmaster at domena evot.org, a w nagłych wypadkach przez moderatorów, którzy znają kontakt telefoniczny do admina. Podobnie jest z kontaktem do moderatorów: PM, mail guzikiem pod avatarem, lub w dziale "o tym forum". W przypadku zastrzeżeń do pracy moderatorów proszę pisać śmiało w dziale "o tym forum" a nigdy w wątku merytorycznej dyskusji.


10. Zmiany

1. Treść regulaminu podlega wolnej dyskusji użytkowników w tym wątku
2. i może ulec zmianie.


Zbigniew Lisiecki - administrator
Ostatnio zmieniony wt lut 08, 2005 7:58 am przez zbyszek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 540
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 1:24 am
Lokalizacja: Warszawa

cenzura

Post autor: zbyszek » sob mar 06, 2004 5:23 am

cenzura
---------
Na tym forum nie ma cenzury merytorycznej. Oznacza to, że nikt nie zostanie usunięty ani zablokowany w wypowiedzi za samą treść jego postu.
Jest jednak jest cenzura formalna. Ona oznacza usuwanie spamu, reklam, postów nie na temat. Także propaganda jest traktowana jak reklama. Obraźliwe posty, lub posty nie na temat są przesuwane do osobnego wątku pt. "niechciane posty" po to, żeby zapewnić niezakłócony przebieg dyskusji. W "niechcianych postach" każdy może je do woli kontynuować. Proszę o zwracanie uwagi moderatorom lub adminowi jeśli jakiś post miałby zostać przerzucony do "niechcianych". Staram się wyrzucać posty tej samej treści wysłane wielokrotnie przez tego samego autora. Całkowicie usuwane są tylko posty drastycznie łamiące prawo, np. podawanie cudzego numeru konta, lub hasła, itp. ale żaden z takich przypadków jeszcze się nie przytrafił. Czasami pozwalam sobie na drobne korekty, np. gdy tytuł wątku niczego nie mówi jak: "Witam, chcem się zapytać".
Brak cenzury merytorycznej

uwagi merytoryczne
-----------------------
1. Dyskusja na tematy społeczne prawie zawsze wywołuje emocje. Proszę nie dać się nieprzyjemnymi odpowiedziami lub odpowiedziami nie na poziomie wyrugować z udziału. W razie kłopotów zawsze najpierw warto prosić moderatora lub admina o interwencję.
2. Nie sztuka dać upust znanym wszystkim uczuciom, ale jest sztuką swoim spojrzeniem spowodować zmianę uczuć innych.
3. Nikt dojrzały nie bierze poglądów od innych, choć tak się powszechnie uważa, lecz kształtuje je sam w dyskusji, a od innych bierze jedynie argumenty,
4. Na dłuższą metę zawsze wygrywa dobry argument nawet jeśli oficjalnie przegrał.

życzę miłej dyskusji
Ostatnio zmieniony wt lut 08, 2005 8:15 am przez zbyszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 540
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 1:24 am
Lokalizacja: Warszawa

dlaczego obrazek konstytucji ?

Post autor: zbyszek » wt lut 08, 2005 8:12 am

Chciałbym przeprosić tych, którzy uważają, że nadużywam świętości narodowe do prywatnych celów. Pozwolę sobie na następujące argumenty: Konstytucja 3-maja jest symbolem wspaniałych tradycji demokracji, ale także symbolem pewnej klęski. Moim zdaniem Internet daje olbrzymie szanse na uniknięcie niedociągnięć demokracji.

Nigdy dotąd nie potrafiliśmy zebrać w jednej sali całego społeczeństwa dając jednocześnie każdemu prawo głosu i zachowując porządek dyskusji, przejrzystość, kto co kiedy powiedział, itp. Teraz potrafimy to zrobić. Konsekwencje mogą być dramatyczne: demokracja nie będzie być może potrzebowała przedstawicieli, tylko moderatorów, a decyzje wyłonią się same poprzez prawidłowy software.

Oczywiście jak wtedy w 1792 musimy obronić się przed płatnymi krzykaczami, którzy dziś działają poprzez profesjonalne firmy realizujące trolling na zamówienie. To bardzo poważne wyzwanie, lecz można przypuścić, że inne polskie fora polityczne nie tyle nie potrafią, lecz celowo nie chcą go podejmować. Będę Państwu niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc w tym względzie.

Największy problem okresy Konstytucji 3-ciego Maja, czyli korupcja nas nie dotyczy, bo to forum nie podejmuje decyzji, a jeśli wynikają one z kolektywnej wymiany, a nie z podpisu jednej osoby, którą można skorumpować.

Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 540
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 1:24 am
Lokalizacja: Warszawa

anonimowe nicki

Post autor: zbyszek » sob maja 26, 2012 9:13 am

Jak opisane z pkt.2.2 regulaminu promujemy wypowiedzi podpisane przez autorów imieniem i nazwiskiem, bo dotyczyć one mają ważnych spraw społecznych i autor powinien za swoje słowa odpowiadać. Używanie anonimowych nicków ma sens, gdy ktoś chce przekazać ważne informacje, jednak za fakt ich przekazania mógłby być prześladowany. To są sytuacje wyjątkowe i nie odnoszą się do przeważającej większości postów.

W sytuacji, gdy nie mamy dziś Stanu Wojennego nadużywanie anonimowych nicków w debatach politycznych prowadzi to pozbawienia ich naturalnego otoczenia i obrony te osoby, których nazwiska są i tak znane. Wtedy najodważniejsi zostają osamotnieni.

Trzeci argument przeciwko anonimowym nickom to trudności techniczne w obronie przed trollingiem, a czwarty ostrzega, że ich używanie może prowadzić do ogólnej degradacji kulturowej, w której osoby używające Internet pozbawione zostają naturalnych otwartych stosunków międzyludzkich, co może przenosić się może także na inne dziedziny życia.

Starożytny Egipcjanin, który zapomniał swojego prawdziwego imienia nie mógł dostać się do raju. Uwaga: ten temat jest ciekawszy !

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] i 0 gości